Tako ljudje kot živali si morajo s svojimi razpoložljivimi čutili doživeti in razlagati svoje okolje ter si zagotoviti varnost. Od vseh čutov je voh najpomembnejši za spoznavanje sveta okoli vas. Čeprav se vam sprva zdi, da sta vid in sluh ključnega pomena lahko različni vonji zagotovijo veliko več informacij o vaši okolici in vaših virih hrane, kot se morda zavedate.

Način, kako nekaj diši, ima lahko velik vpliv na vas: vaša čustva, vedenje, celo vaše potrošniške navade. Prijeten, vabljiv ali preprost vonj lahko potrošnike spodbudi k nakupu. Po drugi strani imajo lahko ostri vonji ravno nasprotni učinek. Če ima restavracija neprijeten vonj, lahko gostje kaj hitro odidejo in jedo drugje. Neprijetni vonj pokvari njihovo doživetje in jim da trajen negativen vtis o restavraciji in njeni hrani. Na ta način ima lahko vonj velik vpliv na poslovanje podjetja, zlasti v gostinski panogi.

Boj proti čudnim ali neprijetnim vonjavam je lahko eden najtežjih izzivov, s katerimi se soočate pri ustanavljanju in širjenju svojega podjetja. Ne glede na to, v kateri industriji delate, morate ohraniti svoje podjetje čisto, zdravo in varno tako za stranke kot za zaposlene. Če želite to narediti uspešno, morate razumeti, kako vonji delujejo in vplivajo na vaše podjetje.

Kako deluje voh?

Podobno kot vaš okus, je voh kemični čut; vaše telo lahko odkrije kemikalije v vašem okolju in prevede v vonj. Čutilne celice čutila za voh so prirejene za zaznavanje hlapnih snovi v vdihanem zraku. Le-te potegnemo skozi nosnice v nosno votlino. Sprejemni deli vohalnih celic so vgrajeni na sluznico na krpatih robovih nosne votline v obliki čutilnih izrastkov, ki molijo iz bunkastega dela vohalne sluznice. Na njih se nahajajo različne receptorske beljakovine, nanje se vežejo različne kemijske snovi. Čutilne celice potem te impulze pripeljejo v možgane s svojimi dolgimi izrastki. Končno vaši možgani ta signal razlagajo kot poseben vonj in ga sintetizirajo v fizično izkušnjo ali občutek.

Za razliko od okušanja ali dotika, se vaš voh skoraj takoj odzove na dražljaj. Drugi čutni dražljaji morajo v možgane potovati po nevronih in hrbtenjači, medtem ko je vaša sposobnost voha neposredno povezana z možgani. Zaradi te bližine je vaš voh tesno povezan tudi s spomini, čustvi in ​​razpoloženjem.

Vse več znanstvenih raziskav kaže, da vonji lahko vzbudijo čustva, spomine in vplivajo na vaše vedenje. Z drugimi besedami, vonj lahko naredi veliko več kot le, da ljudje nagubajo nos ob neprijetnem vonju – lahko manipulira z izkušnjami in vpliva na vedenje ljudi.

Vonj po čistem

Za podjetja to pomeni, da lahko moč voha uporabijo v svojo korist. Raziskave kažejo, da sposobnost možganov razlikovanja med “dobrimi” in “slabimi” vonji izhaja iz potrebe po preživetju. Pomemben je za iskanje in ocenjevanje okolja in izbiri hrane, partnerja ter za zaznavanje bližine plenilcev ali plena. V sodobnem življenju upoštevajte najboljše prakse varnosti hrane in se nikoli ne zanašajte samo na voh, da ugotovite, ali je hrana varna.

Medtem ko lahko nenavaden vonj odžene stranke, lahko prijeten vonj za stranke ustvari pozitivno izkušnjo in jih spodbudi k podpori vašega podjetja. Ustvarjanje močnega prvega vtisa, da je vaše podjetje čisto in varno, ne bo zadovoljilo samo vaših strank ob prvem srečanju z vašo organizacijo; lahko jim celo pomaga, da se spomnijo, kako prijetna je bila njihova izkušnja, in jih spodbudi, da se v prihodnosti vrnejo.

Kaj je slab vonj?

Slabi vonji so značilni vonji, ki so običajno neka kombinacija neprijetnih, nezaželenih in neznosnih. Povzročajo jih hlapne kemične spojine, ki jih zazna vaš nos in jih nato možgani prevedejo v vonj. Vsekakor slabe vonjave povzroča nekaj ali prihajajo iz določenega vira. Pogosti vzroki neprijetnih vonjav so:

• Blato, urin in bruhanje;
• Vonj znoja in telesa;
• Gnila ali pokvarjena hrana;
• Glive, plesni in bakterije;
• Dim in tobak.

To nikakor ni izčrpen seznam slabih vonjav in velja omeniti subjektivno naravo vonja; kar eni osebi morda smrdi, lahko drugi diši. Moč vonjav je vsekakor pomembna sestavina za uspešno delovanje podjetij, ki je ne gre zanemariti.

Povezani izdelki

Koristne povezave

Morda vas zanima tudi

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja